Зарубіжна література для учня 5-Б класу, що навчається
на дому. 28.04.
Робота з текстом розділу сьомого твору Льюїса Керролла
1. Назвіть учасників
божевільного чаювання.
2. Опишіть місце, де воно відбувалося.
3. Поясніть, чому
чаювання казкових персонажів називається божевільним.
4. Які англійські традиції відображено в цьому
розділі? Як і з якою художньою метою вони використані письменником?
5. Назвіть імена казкових
героїнь, у яких угадуються сестри Лідделл.
6. Яка історія пов’язана з ними? Хто її
розповідає?
Краса слова. Гра словами та смислами. Літературна гра
словами та смислами з розвитком сюжету стає все цікавіша й веселіша. Ось,
наприклад, характерний для казки Льюїса Керролла прийом переставляння слів у
реченні. «Я завжди думаю! — поквапливо сказала Аліса. — Принаймні… принаймні
кажу, що думаю. Зрештою, це одне й те саме!». А Капелюшник заперечив: «Аніскілечки!..
Ти ще скажи, ніби “я бачу, що їм” і “я їм, що бачу” — одне й те саме». А Сонько
Гризун підтвердив: «Ти ще скажи, що “я дихаю, коли сплю” і “я сплю, коли дихаю”
— одне й те саме!» Знайдіть у творі
подібні приклади мовної гри.
Придумайте
українською (або англійською) мовою свої приклади переставляння слів у реченнях
зі зміною смислу.
У розділі восьмому Льюїс Керролл у фантастичній формі
відобразив вади суспільного життя Англії «вікторіанської» доби, коли
королівський двір та уряд демонстрували сувору політику. Королева
в повістіказці «Аліса в Країні Див» зображена злою, роздратованою та
свавільною. Вона всім погрожує покаранням. Незвичайні умови гри в Королевин
крокет (коли потрібно грати не молотками й м’ячами, а живими істотами —
фламінго та їжаками, які могли тікати, переходити з місця на місце, як і
ворітця, що утворювали вояки) відображають, з одного боку, заплутаність політичної
ситуації в Англії, а з іншого — байдужість уряду до будького. Якщо звичний для
англійців крокет був тихою й спокійною грою за правилами, то в повісті-казці
все відбувається навпаки. «Це не гра, а мука», — каже Аліса. Водночас
письменник утверджує свободу думки й незалежність особистості від будь-якої
влади в образі Аліси, котра не побоялася Королеви, а також в образі Чеширського
Кота, якому не можна відтяти голову (бо в казці її не було від чого відтинати).
Домашнє завдання: дочитати твір до кінця.
Комментарии
Отправить комментарий