МАН Заняття для учениці 9-В класу з написання наукової роботи. 28.04.21.
Сьогодні ми проаналізуємо причини виникнення агресивності у дітей молодшого шкільного шкільного віку. Ми продовжуємо досліджувати визначену тему.
Причин агресивної
поведінки є декілька:
1) Це
виражені емоційні порушення, які є наслідком різних проблем перенотального періоду. Це ослаблені
діти, рухливі та нестійкі.
2) Сімейне
неблагополуччя.
3) Стреси,
переміни та будь-які зміни.
4) Надто
суворе виховання, постійні заборони та відмови.
5) Гіперпіка,
потурання.
6) Копіювання
стилю поведінки одного із батьків.
У дітей молодшого
шкільного віку відбувається процес адаптації до соціальних умов взагалі та до
шкільного життя зокрема. У цьому віці закладаються та формуються вміння
вчитись, соціальна пристосованість тощо. Тому, на думку багатьох сучасних
психологів, період молодшого шкільного віку надзвичайно важливий у справі
формування та закріплення основних тенденцій поведінки дітей, також і
агресивних. То й звертати увагу на агресивні прояви дитини повинні не лише
вчителі, які працюють з дітьми підліткового віку, в котрих основні стереотипи
поведінки вже майже сформувалися, а й учителі початкових класів. Чим молодша
дитина, тим легше на неї вплинути і тим ефективнішою буде профілактична і
корекційна робота.
Щоб спланувати
профілактичну та психокорекційну роботу з агресивними дітьми молодшого
шкільного віку, слід з'ясувати механізм агресивних дій і виявити причини та
чинники, що сприяють його формуванню та закріпленню.
За визначенням М.
Боришевського, психологічні механізми—це феномен, який "означає наявність
стану оптимальних взаємовідносин і взаємодії між структурними елементами
(підсистемами) психологічної системи, що забезпечує її функціонування,
становлення, розвиток". Згідно з цим, коли йдеться про механізм агресивної
поведінки дітей, потрібно враховувати, що в його формуванні бере участь безліч
чинників, умов, між якими існують неповторні (для кожної окремої дитини)
взаємозв'язки та взаємодії. При цьому маємо на увазі не якесь конкретне
утворення, а розглядаємо механізм агресивної поведінки як процес з власними
"підмеханізмами", які його зумовлюють. Аналіз цих
"підмеханізмів" та підсистем потребує ґрунтовних наукових досліджень.
Серед чинників, що пов’язаних з проявами агресії дітей молодшого шкільного
віку, виділяють такі:
·
Соціально-економічне та політичне
становище сучасного суспільства.
·
Моральні норми поведінки, що задаються
соціальними умовами.
·
Умови мікросередовища, тобто сімейного,
родинного оточення та оточення знайомих і однолітків.
·
Вікові та індивідуально-психологічні
особливості дітей.
·
Соматичне неблагополуччя, послаблене
здоров'я, психічні захворювання.
·
Фізичні умови середовища, що оточує дитину
(висока концентрація людей у великих містах, неможливість залишитися на самоті
і т. ін.).
Комментарии
Отправить комментарий