К основному контенту

    МАН Заняття для учениці 9-В класу  з написання наукової роботи.  28.04.21.

    Сьогодні ми проаналізуємо причини виникнення агресивності у дітей молодшого шкільного шкільного віку. Ми продовжуємо досліджувати визначену тему.

Причин агресивної поведінки є декілька:

1)    Це виражені емоційні порушення, які є наслідком різних  проблем перенотального періоду. Це ослаблені діти, рухливі та нестійкі.

2)    Сімейне неблагополуччя.

3)    Стреси, переміни та будь-які зміни.

4)    Надто суворе виховання, постійні заборони та відмови.

5)    Гіперпіка, потурання.

6)    Копіювання стилю поведінки одного із батьків.

У дітей молодшого шкільного віку відбувається процес адаптації до соціальних умов взагалі та до шкільного життя зокрема. У цьому віці закладаються та формуються вміння вчитись, соціальна пристосованість тощо. Тому, на думку багатьох сучасних психологів, період молодшого шкільного віку надзвичайно важливий у справі формування та закріплення основних тенденцій поведінки дітей, також і агресивних. То й звертати увагу на агресивні прояви дитини повинні не лише вчителі, які працюють з дітьми підліткового віку, в котрих основні стереотипи поведінки вже майже сформувалися, а й учителі початкових класів. Чим молодша дитина, тим легше на неї вплинути і тим ефективнішою буде профілактична і корекційна робота.

Щоб спланувати профілактичну та психокорекційну роботу з агресивними дітьми молодшого шкільного віку, слід з'ясувати механізм агресивних дій і виявити причини та чинники, що сприяють його формуванню та закріпленню.

За визначенням М. Боришевського, психологічні механізми—це феномен, який "означає наявність стану оптимальних взаємовідносин і взаємодії між структурними елементами (підсистемами) психологічної системи, що забезпечує її функціонування, становлення, розвиток". Згідно з цим, коли йдеться про механізм агресивної поведінки дітей, потрібно враховувати, що в його формуванні бере участь безліч чинників, умов, між якими існують неповторні (для кожної окремої дитини) взаємозв'язки та взаємодії. При цьому маємо на увазі не якесь конкретне утворення, а розглядаємо механізм агресивної поведінки як процес з власними "підмеханізмами", які його зумовлюють. Аналіз цих "підмеханізмів" та підсистем потребує ґрунтовних наукових досліджень.

Серед чинників, що пов’язаних з проявами агресії дітей молодшого шкільного віку, виділяють такі:

·        Соціально-економічне та політичне становище сучасного суспільства.

·        Моральні норми поведінки, що задаються соціальними умовами.

·        Умови мікросередовища, тобто сімейного, родинного оточення та оточення знайомих і однолітків.

·        Вікові та індивідуально-психологічні особливості дітей.

·        Соматичне неблагополуччя, послаблене здоров'я, психічні захворювання.

·        Фізичні умови середовища, що оточує дитину (висока концентрація людей у великих містах, неможливість залишитися на самоті і т. ін.).

        Деякі дослідники пояснюють схильність дітей молодшого шкільного віку до агресивної поведінки ще одним "можливим чинником—порядком народження дітей. Наприклад, "малюк" у сім'ї з великою кількістю дітей частіше схильний до сором'язливості, що може бути пов'язано з турботою про нього великої кількості людей. Проте гіперопіка, зазвичай, викликає протест, зокрема агресивні дії. Якщо така дитина змушена бути самостійною, то з неї може розвиватися агресивніша особистість.
         Одні й ті ж чинники по-різному впливають на кожну дитину. І часто зовнішньо однакові форми поведінки різних дітей зумовлені різними причинами, мотиваціями (свідома, несвідома). Через це однакові форми реакції педагога свідчать про недиференційований підхід до виховання, нерозуміння справжніх причин поведінки дітей, а інколи про формальне ставлення до роботи. На жаль, приклади безпорадної пасивності вчительства щодо усунення конкретних виявів агресивності та жорстокості серед своїх вихованців поки що непоодинокі для наших шкіл.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок курсу «Мистецтво» 10-А клас 15.05. ТЕМА: Мистецтво індійського культурного регіону Індійська кіноіндустрія

На допомогу:  https :// www . youtube . com / watch ? v =6 JpJefqBz 1 s https :// www . youtube . com / watch ? v =-2 WTvyU 85 xA Теми танців — сюжети легенд, епічних творів, наприклад «Рамаяни», та ін., підказані природою, життям (жнива, риболовля, ринок, ремесла, побут тощо). Класичний танець поділяють на кілька стилів. Філософські ідеї через танцювальну символіку втілено у відомій бронзовій статуетці «ШиваНатараджа» (ХІ ст.). Танцівник розміщений у колі — німбі з вогню — і втілює велич руху Всесвіту. Шиву зображено із двома парами рук у характерних жестах: одна ліва тримає вогонь — символ очищення; друга ліва, що нагадує хобот слона, — символ сили та влади; одна права тримає двосторонній барабанчик — символ пробудження; друга права — жест підбадьорення. Волосся розвіюється, передаючи божественну енергію. Скульптура поєднує релігійні, філософські, естетичні уявлення індусів. Цей образ став метафорою космічного руху. Скульптура Калідаса Статуетка танцюючого Шиви Рабіндранат Та

Моя самоосвіта в "PROMETHEUS"і