К основному контенту

 


ВОЯ УВАГА

Година психолога для учнів початкової школи

Мета: підвищувати рівень розвитку уваги учнів; розвивати довільну увагу; формувати здатність до переключення та концентрації уваги; розширювати світогляд учнів

Хід заходу

Вступне слово психолога

Психолог. Неуважним учням важко вчитися у школі. Якщо учень ча­сто відволікається на сторонні справи під час пояснення матеріалу вчителем, то це означає, що він пропускає слова вчителя, а отже, він неуважний. Учень не може засвоїти нового матеріалу через неуважність. Прогалини у знаннях не дають змоги неуважному учневі зрозуміти математику, читання, мову. Щоб добре вчитися, учням треба бути особливо зосередженими на уроках, не відволікатися сторонніми справами, а уважно слухати вчителя.

Увага також дає вам змогу зосередитися, зупинити свій погляд на певному предметі, прислухатися до звуків, придивитися до краси.

Вправа «Оціни свою уважність»

Психолог читає оповідання двічі: перший раз пропускає одне речення, потім читає цілий текст, щоб учні могли виявити пропущене речення. 

Мураха та голубка

Мурашці захотілося пити, і вона спустилася вниз до струмка. Але її накрила хвиля,і вона почала тонути.

Голубка, яка в той час пролітала повз струмок, помітила це і кинула Мурашці гілочку. Мурашка вилізла на гілочку і таким чином врятувалася.

Наступного дня Мураха побачила, що мисливець хоче піймати Голубку в сітку. Вона підлізла до нього і вкусила мисливця за ногу. Мисливець скрикнув від болю і випустив сітку. Голубка пурхнула і полетіла.

Запитання

— Чому Мураха спустилася до струмка?

— Як її врятувала Голубка?

— Хто хотів піймати Голубку?

— Що для цього хотів використати мисливець?

— Куди Мураха вкусила мисливця?

— Чи піймав мисливець Голубку?

— Які речення були пропущені під час першого читання?

Гра «Хто у класі найуважніший»

Психолог читає уривок казки, але з помилками, називаючи не ті слова. Учні чують непра­вильне слово — підносять червоні семафорики. Психолог зупиняється. Учні виправляють по­милку, психолог продовжує читати.

*                    Йшов дід густим літом (лісом) і загубив рукавичку. Ось біжить миска (мишка), побачила рукавичку та й каже: «Тут буду шити (жити)І». Коли це шапка (жабка) плигає й питає: «А хто тут живе? ».

— Миска (мишка). А ти хто?

— Шапка (жабка). Пусти й мене шити (жити).

— Іди.

*                    Було в одного царя три тини (сини). Два розумні, а третій — дурень. Ось прийшли вони до батька твого (свого) та й просять, щоб він відпустив їх їздити по цвіту (світу), подивитися на інші барства (царства). Батько вислухав їх і каже: «Ви­тирайте (вибирайте) собі коней з сабунів (табунів) яких завгодно і їдьте, куди хочете».

Руханка «Будь уважним»

Учні стоять довільно. На промовлене психологом слово «зайчики» діти починають стрибати; на слово «коники» — бити ногою об підлогу; на слово «раки» — задкувати; на слово — «птахи» — махати руками; на слово «лелеки» — стояти на одній нозі.

Вправа «Хто швидше?»

Учням пропонується якнайшвидше і точніше викреслити в одному з рядків бланка букву «к». Успішність виконання завдання оцінюють за часом виконання і кількістю допущених помилок — пропущених букв. Чим менше пропусків, тим більша успішність. При цьому потрібно заохочувати і стимулювати інтерес.

Бланк з літерами

НКЛІСНЛСАКЕКХЕВСКХДРКМБЕГКЗРУЦВХЕІСТЛВКШЮЮГКПВГЛДТСЯКПІОЛЯБЖСНАУXСРКЛМВЗГЛПОАОФОХЬМВКЛНМЧКЛРТКСВХЕОВЛКТЧКЛХДБВНКАСВИЗДГКВЛТКВТЕСНАІСЕКНУХНАСНИПЕІТХДБЮЖЬЛЩГОШЛОГРИНПМАЕКСВЦФПКМІНОРТЛЗЮХТККНМУНГШЗДЛХОБРМПСКВФАУМСНКТКЛДЗХБТКВУЗНАЛІДМРАНКВДШБТСВФХБКІЛАКСШОВХКОЛБАНОВСПЛОЙШРАЛКОСТДІБКПСВБГЛКРПКІКОВЛТМНУДХБСРЛГДКУФСТМНЛНОЛКВСХЕМВАЇМСКАЛДГТЕВДЕХДБІТХГКУКЛМНКЕЛКСНЛСАКЕКХЕВСКХДРКМБКГКЗРУЦВХЕІСТЛВКЛЩЮГКПУВГЛДТСЯКШВИЛЯБПОРНКАМДЄДШ

Гра «Пташка»

Перед початком гри психолог ознайомлює дітей з різними породами дерев. Можна показати їх на малюнку, розповісти, де вони ростуть. Перед грою всі добирають для себе фант — іграшку чи будь-що інше. Гравці утворюють коло, всім гравцям психолог дає назви дерев (дуб, клен, береза, ялинка, липа, каштан, горіх, вишня, тополя, акація, яблуня, груша, черешня, слива, абрикос, алича, пальма та ін.). Кожен повинен запам'ятати свою назву.

Психолог каже: «Прилетіла пташка і сіла на дуб». «Дуб» повинен підняти руки вгору. Хто програв, віддає фант. Наприкінці гри фанти розігруються.

Руханка «Чотири стихії»

Учні стоять довільно. Коли психолог промовляє слово «земля», всі опуска­ють руки вниз; слово «вода» — витягають руки вперед; слово «повітря» — підносять руки догори; слово «вогонь» — плещуть у долоиі.

Гра «Слухай і почуй»

Учням пропонують уважно слухати слова, які говорить психолог, і плескати у долоні що­разу, коли трапляється назва тварини.

Увага! Почали: шафа, собака, кінь, ліжко, кіт, потяг, горобець, машина, ворона, книжка, корова, коза.

Учнів просять підвестися, коли вони почують назву рослини. Слід повторити, що не треба плескати, а підводитися й реагувати не на тварину, а на рослину.

Увага! Почали: дорога, тигр, береза, пшениця, літак, троянда, змія, дуб, лялька, гриб, школа, ромашка.

Запропонувати учням підносити руку, коли вони почують назви професій.

  Увага! Почали: вазон, вчитель, лікар, куртка, продавець, лілія, пекар, комп'ютер, машиніст, корова, суддя, футболіст.

Запропонувати присісти, коли називатимуть казкових персонажів.

  Увага! Почали: стежка, мама, Колобок, Попелюшка, листоноша, Дюймовочка, папуга, Баба Яга, автобус, рукавичка, Круть та Верть, вікно.

Підсумок заходу

— Що найбільше сподобалося?

— Яка гра найбільше сподобалася?

— Чому слід розвивати увагу?

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок курсу «Мистецтво» 10-А клас 15.05. ТЕМА: Мистецтво індійського культурного регіону Індійська кіноіндустрія

На допомогу:  https :// www . youtube . com / watch ? v =6 JpJefqBz 1 s https :// www . youtube . com / watch ? v =-2 WTvyU 85 xA Теми танців — сюжети легенд, епічних творів, наприклад «Рамаяни», та ін., підказані природою, життям (жнива, риболовля, ринок, ремесла, побут тощо). Класичний танець поділяють на кілька стилів. Філософські ідеї через танцювальну символіку втілено у відомій бронзовій статуетці «ШиваНатараджа» (ХІ ст.). Танцівник розміщений у колі — німбі з вогню — і втілює велич руху Всесвіту. Шиву зображено із двома парами рук у характерних жестах: одна ліва тримає вогонь — символ очищення; друга ліва, що нагадує хобот слона, — символ сили та влади; одна права тримає двосторонній барабанчик — символ пробудження; друга права — жест підбадьорення. Волосся розвіюється, передаючи божественну енергію. Скульптура поєднує релігійні, філософські, естетичні уявлення індусів. Цей образ став метафорою космічного руху. Скульптура Калідаса Статуетка танцюючого Шиви Рабіндранат Та

Моя самоосвіта в "PROMETHEUS"і