К основному контенту

 Година психолога для старшокласників

любов’ю 
до батьків

Мета: сформувати позитивну установку на подолання можливих конфліктних ситуацій між батьками і дітьми.

Завдання:

•   виховувати позитивне ставлення до батьків;

•   роз'яснити необхідність вираження своїх почуттів до батьків;

•   розвивати здатність оцінювати ситуацію конфлікту з позиції батьків;

•   навчити розуміти суть проблем у дитячо-батьківських стосунках.

Матеріали: комп'ютер, проектор, колонки, екран, диск із відеоматеріалами, ручки, аркуші паперу формату А4. 

Хід заняття 

Психолог. Доброго дня! У гостях добре, а вдома краще. З цією знайомою всім фразою нині, на жаль, у багатьох сім'ях не всі погодяться. Через постійні сімейні конфлікти багато домівок перетворилися на справжнє поле бою. Невміння спілкуватися одне з одним часто зводить нанівець будь-які спроби примиритися.

Кожному хочеться, щоб його розуміли. Тому тебе може засмучувати, якщо батьки не вияв­ляють жодного інтересу до того, що ти любиш і вважаєш важливим, або ставляться до цього критично.

У багатьох сім'ях стосунки між батьками й дітьми дають тріщину, яка нерідко переростає у прірву.

Саме сім'я була, є і, мабуть, завжди буде місцем, де людина набуває свого першого життєвого досвіду. Кожен, з'являючись на світ, передусім контактує зі своїми батьками, бабу­сями, дідусями. Потім з далекими родичами, і тільки тоді — з усіма іншими людьми.

Батьки — це перша ланка в нашому зв'язку зі світом і водночас перша ланка, де часто бувають конфлікти, які викликають проблеми в житті.

Які у вас бувають проблеми з батьками? (Від­повіді дітей.)

Найдрібніші і найпоширеніші: батьки при­мушують нас їсти, коли ми не хочемо. Одягатися тепліше, ніж нам хочеться. Примушують ходити в школу, рано повертатися додому.

Я не випадково говорю «нас». Скажімо так — я зараз говорю з вами з позиції дитини. Адже кожен дорослий свого часу був дитиною. І зна­єте, що цікаво — вони теж не хотіли їсти, ходити в школу, одягати шапки.

І ще цікавіше те, що і ви, коли подорослішає­те, і коли у вас будуть свої діти, примушуватимете їх їсти, чистити зуби, одягати шапки, вчитися, рано «заганятимете» їх додому... Взагалі, створю­ватимете для них стандартний набір проблем, які зараз батьки створюють для вас.

Чому ж це відбувалося з нами, відбувається зараз з вами і відбуватиметься потім із вашими дітьми?

А все дуже просто — у батьків трішки більше досвіду. І те, що здається нам таким безглуздим, те, що вони раніше самі вважали неправильним, з накопиченням досвіду набуває сенсу. І ще тому, що вони піклуються про нас, люблять нас.

Отже, відеотренінг. Що ж ми робитимемо? Ми дивитимемося ролики (кіно, мультфільми) і потім будемо обговорювати їх. Перший ролик, який сьогодні дивитимемося, називається «Що це»? У нього є і друга, неофіційна назва — «Батько і син».

Давайте уважно подивимося цей короткий фільм.

Показ відеоролика «Що це?»

Переглянути відеоролик можна за посиланням: http://www.youtube.com/watch?v=GgXWgJhJIrY

Обговорення (7 хв)

Психолог. Знаєте, коли я дивився цей ролик, то звернув увагу на деякі речі. Я звернув увагу на задумливий погляд батька, на те, як захоплено читає син газету. Батько привертає увагу сина.

Як ви думаєте, про що цей ролик? (Відповіді дітей.)

Учень 1. Я думаю, він про самотність і водно­час про любов батьків до дітей, про порозуміння.

Учень 2. Я подумав, що ця ситуація в них уже не вперше. Не випадково батько поставив ці пи­тання. Видно, що він заздалегідь знав реакцію сина.

Психолог. А як ви думаєте — у ролику гарний кінець чи поганий? (Відповіді дітей.)

Учениця 1. Я не можу сказати, що кінець по­зитивний. Адже у них обох залишилися сумні обличчя.

Учениця 2. У них ще немає порозуміння. Але я не можу сказати, що кінець поганий. Адже є надія, що порозуміння з'явиться. І тоді їхні стосунки можуть стати набагато кращими, теп­лішими.

Психолог. Батьки знають, що життя складається не тільки з радощів. Мабуть, вони переконалися в цьому на гіркому досвіді і тому дивляться на все більш тверезо, ніж у юності. Здобувши з роками мудрість, вони вже спокій­ніше ставляться до того, що в дітей викликає бурхливе захоплення.

Отже, зараз ми подивимося мульт­фільм Майкла Дадок де Віта «Батько й донька». Це незвичайний мультфільм. Він досить примітивно намальований. Але водночас мультфільм геніальний. Вихід на вузький екран фестивально­го кіно цього 8-хвилинного анімаційного фільму був схожий на Хіросімську бомбу. У 2001 стрічка блискуче отримала майже всі призи, що прису­джувалися мультикам, установивши своєрідний рекорд світу.

Я не наводитиму зараз увесь список нагород. Досить сказати, що це призові місця в 23 номі­націях, зокрема й «Оскар».

Це складний мультфільм, але я думаю, що ви вже досить дорослі для того, щоб зрозуміти його.

Показ мультфільму «Батько й донька»

Переглянути відеоролик можна за посиланням: http://www.youtube.com/watch?v=HQfOFVMth5Q

Інтерактивне завдання

Психолог. Коли ви заходили в клас, то отрима­ли наклейки різних кольорів. Зараз вам потрібно об'єднатись у групи.

Завдання першої групи — написати, що ска­зала донька батькові в момент їхньої зустрічі.

Завдання другої групи — написати відповідь батька. Що він сказав дочці в момент їхньої зустрічі?

Завдання третьої групи — написати, що мати казала своїм дітям, виховуючи їх, що вона роз­повідала про свого батька, про свої переживання.

У вас 10 хвилин на виконання завдання.

(Грає приємна музика. Під музику кожна група зачитує свої листи)

Перегляд відеоролика

Пісочна анімація Ксенії Симонової з її фі­нального виступу на шоу «Україна має таланти» (11 хв). Виступ можна переглянути за посиланням: http://www.youtube.com/watch?v=zvXVkZysOrc

Заключна частина. Висновки

Психолог. Я не можу зараз точно сказати, що таке щастя. Є багато форм і видів його про­яву. Але точно можу сказати, що одна з форм щастя — це коли батьки і діти люблять одне одного і не розмінюють цю любов на дрібниці. Я говорю зараз із вами не лише як з дітьми, які чекають, щоб їх розуміли, але й як з дорослими, котрі здатні і самі розуміти.

Батьки повинні бути твоїми друзями, джерелом порад і повчань. Але це не означає, що вони зобов'язані все до дрібниць за тебе вирішувати. Впевненість у своїй здатності приймати рішення з'явиться в тебе тільки тоді, коли ти звикнеш працювати і думати сам. Спро­буй для початку з'ясувати суть своєї проблеми. Намагайся гідною поведінкою набути репутацію надійної людини.


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок курсу «Мистецтво» 10-А клас 15.05. ТЕМА: Мистецтво індійського культурного регіону Індійська кіноіндустрія

На допомогу:  https :// www . youtube . com / watch ? v =6 JpJefqBz 1 s https :// www . youtube . com / watch ? v =-2 WTvyU 85 xA Теми танців — сюжети легенд, епічних творів, наприклад «Рамаяни», та ін., підказані природою, життям (жнива, риболовля, ринок, ремесла, побут тощо). Класичний танець поділяють на кілька стилів. Філософські ідеї через танцювальну символіку втілено у відомій бронзовій статуетці «ШиваНатараджа» (ХІ ст.). Танцівник розміщений у колі — німбі з вогню — і втілює велич руху Всесвіту. Шиву зображено із двома парами рук у характерних жестах: одна ліва тримає вогонь — символ очищення; друга ліва, що нагадує хобот слона, — символ сили та влади; одна права тримає двосторонній барабанчик — символ пробудження; друга права — жест підбадьорення. Волосся розвіюється, передаючи божественну енергію. Скульптура поєднує релігійні, філософські, естетичні уявлення індусів. Цей образ став метафорою космічного руху. Скульптура Калідаса Статуетка танцюючого Шиви Рабіндранат Та

Моя самоосвіта в "PROMETHEUS"і