К основному контенту

 Година психолога для учнів 9 - 11 класів

"КОХАННЯ - ЦЕ..."

Хід заняття 

Психолог. Добрий день! Сьогодні ми з вами проводимо кінотренінг на тему «Любов — це...». Під час заняття спробуємо зрозуміти, що саме означає любов, для чого вона нам потрібна і чи потрібна взагалі. Ці одвічні питання не дають спокою людям уже протягом багатьох поколінь. Деякі вважають, що це найсвітліше, найсильніше та найприємніше почуття у світі. Дехто що любов — це постійні сварки, які переплі­таються з глибокою прихильністю. Треті гово­рять, що любові і зовсім не існує, що це просто ілюзія та брехня. Цьому почуттю присвячено безліч літературних творів, пісень, фільмів, передач.

Ми розпочинаємо наше заняття з перегляду відеопритчі про любов.

Показ відеоролика «Притча про любов»

Переглянути притчу можна за посиланням http://www.youtube.com/watch?v=6FKcjgQwkhU&feature=related.

Колись дуже давно на Землі був острів, на якому жили всі духовні цінності. Але одного разу вони помітили, як острів почав іти під воду. Усі цінності сіли на свої кораблі і попливли. На острові залишилася лише Любов. Вона чекала до останнього, але коли чекати вже стало нічо­го, Любов теж захотіла поплисти з острова. Тоді вона покликала Багатство і попросилася до нього на корабель, але Багатство відповіло:

  На моєму кораблі багато коштовностей і золота, для тебе тут немає місця.

Коли пропливав корабель Смутку, вона про­силася до нього, але той відповів:

  Пробач, Любове, але я настільки сумний, що мені потрібно завжди залишатися наодинці. Тоді Любов побачила корабель Гордості і попро­сила про допомогу її, однак та сказала, що Любов порушить гармонію на її кораблі, і теж не взяла до себе. Любов зовсім зневірилася. І раптом вона почула голос десь позаду:

— Ходімо, Любове, я візьму тебе з собою.

Любов обернулась і побачила старця. Він до­віз її до суші, і коли старець поплив геть, Любов зрозуміла, що забула запитати його ім'я. Тоді вона звернулася до Пізнання:

— Скажи, Пізнання, хто врятував мене? Ким був цей старець?

Пізнання подивилося на Любов:

— Це був Час.

— Час? — перепитала Любов. — Але чому він врятував мене?

Пізнання ще раз поглянуло на Любов, потім удалину, куди поплив старець:

  Тому що тільки Час знає, яка важлива в житті Любов.

Обговорення ролика

Запитання учням:

— Що таке любов?

  Що вона означає для вас?

— Яке місце любов займає в житті?

  Як ви вважаєте, чому на кораблях Багат­ства, Гордості, Смутку не знайшлося місця для Любові?

— Як можна зрозуміти фразу «Тільки Час знає, яка важлива в житті Любов»?

Психолог. Дякую за ваші відповіді. Любов — це найвищий прояв людських почуттів. Вона володарює над людиною, міняє її саму й усе її життя. Закохані відчувають незвичайний сплеск натхнення, яке сприяє їхній творчості, штовхає на доблесні подвиги, сповнені героїзму.

Щоб викликати почуття у коханої людини, ми прагнемо стати якнайкращими, вдосконалюємо себе, проявляємо найліпші риси вдачі: мужність, відданість, самовідданість, душевну щедрість.

Той, хто любить, бачить світ навколо себе в усьому його розмаїтті та красі, і це робить його життя набагато насиченішим і багатшим.

Тепер я пропоную подивитися ще одну відео-притчу «Будда і куртизанка».

Ви знаєте, хто такий Будда?

Діти часто не знають, хто такий Будда, на­зивають його Богом, тому треба їм пояснити, що Будда — це конкретна історична особа — Сіддгартга Гаутама, спадкоємець знатного клану Шак'їв, що належав до касти воїнів. В Індії його вважають учителем універсальної істини, що ле­жить в основі всіх релігій світу.

Показ відеопритчі «Будда і куртизанка»

Переглянути притчу можна за посиланням: http://www.youtube.com/watch?v=9Xyunpbu8F0

Одного разу, коли Будда зі своїми учнями відпочивав у холодку дерев, одна куртизанка підійшла до нього. Тільки-но вона побачила бо­жественне обличчя, що сяяло небесною красою, вона закохалася в нього і голосно вигукнула:

- О, прекрасний, осяйний, я люблю тебе! Учні, які дали обітницю безшлюбності, були дуже здивовані, почувши, що Будда сказав кур­тизанці:

- Я теж люблю тебе. але. кохана моя, прошу, не торкайся до мене зараз.

Куртизанка запитала:

- Вите мене коханою, і я люблю вас, чому ж забороняєте мені торкатися вас?

Великий Майстер відповів:

-  Кохана, я повторюю, що зараз не час, я прийду до тебе пізніше. Я хочу перевірити свою любов!

Учні подумали: «Невже Учитель закохався в куртизанку?».

За декілька років, коли Будда медитував зі своїми учнями, він несподівано вигукнув:

— Мені треба йти, кохана жінка кличе мене, тепер я справді їй потрібен.

Учні побігли за Буддою, який, як їм здалося, був закоханий у куртизанку і біг, щоб зустрітися з нею. Усі разом вони прибули до того дерева, де зустріли куртизанку кілька років тому. Вона була там.

її колись прекрасне тіло вкрилося виразка­ми. Учні зупинилися, розгублені, а Будда взяв її виснажене тіло на руки і поніс до лікаря, кажучи їй:

- Кохана, ось я прийшов, щоб перевірити свою любов до тебе і виконати обіцянку. Я дов­го чекав можливості проявити свою справжню любов, бо я люблю тебе навіть тоді, коли всі інші відвернулися, я обіймаю, тебе, коли всі твої друзі не бажають торкатися до тебе.

Після лікування куртизанка долучилася до учнів Будди.

Обговорення

Скажіть, про яку особливість справжньої лю­бові говориться в цій притчі?

Після обговорення психолог зачитує вірш Є. Асадова «Слово про любов...».

Психолог. Зазвичай люди люблять за щось: за красу, за розум, за веселу вдачу. Проте справжня любов виникає без причин. Вона просто є.

Айсин Джу Лю Хенг Ан, спадкоємець імпе­раторської родини, майстер каліграфії, пропонує таку формулу любові: «Якщо ти щасливий, то і я щасливий. Справжнє почуття є тоді, коли ти го­товий принести свою любов у дарунок».

Любов стихійна, нелогічна. Про неї можна говорити нескінченно. І всі слова будуть тільки піднесеними. Можливо, це почуття ніколи не ви­йде з розряду таємниць, таких як народження, смерть, Бог. Коли вона вас охоплює, все навкру­ги зникає, залишається тільки той, кого любиш. Недаремно любов оспівують поети, художники, музиканти. Вона варта того.

Любов спонукає до різних вчинків. Люди живуть заради любові, творять заради любові, мріють заради любові. Здійснюють заради неї надзвичайні подвиги.

Про це буде наш наступний сюжет. Він про любов, про трагедію, про мужність і подвиг. Це кліп групи К.І.S.S. «І am woman».

Перегляд кліпу групи К.І.S.S. «І am woman».

Подивитись кліп можна за посиланням: http://www.youtube.com/watch?v=2mNgVi6k0ziI

Інтерактивна вправа

Заходами у клас, кожен із вас отримав сердеч­ко певного кольору. Зараз ви маєте об'єднатися у групи за кольором сердечок.

Ми пропонуємо вам таке завдання: кожна група повинна написати листа.

1.  Що б сказала дівчина хлопцю після опера­ції, коли їй здалося, що він її покинув?

2. Що б сказав хлопець дівчині, коли вирішив віддати їй свій зір?

3. Що хотіла сказати дівчина хлопцю вже після того, як дізналася, що він для неї зробив?

На виконання завдання — 10 хвилин. Під час виконання грає тиха спокійна музика.

Відповіді дітей

Під музику кожна група зачитує свої листи.

Завершення. Висновки.

 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Урок курсу «Мистецтво» 10-А клас 15.05. ТЕМА: Мистецтво індійського культурного регіону Індійська кіноіндустрія

На допомогу:  https :// www . youtube . com / watch ? v =6 JpJefqBz 1 s https :// www . youtube . com / watch ? v =-2 WTvyU 85 xA Теми танців — сюжети легенд, епічних творів, наприклад «Рамаяни», та ін., підказані природою, життям (жнива, риболовля, ринок, ремесла, побут тощо). Класичний танець поділяють на кілька стилів. Філософські ідеї через танцювальну символіку втілено у відомій бронзовій статуетці «ШиваНатараджа» (ХІ ст.). Танцівник розміщений у колі — німбі з вогню — і втілює велич руху Всесвіту. Шиву зображено із двома парами рук у характерних жестах: одна ліва тримає вогонь — символ очищення; друга ліва, що нагадує хобот слона, — символ сили та влади; одна права тримає двосторонній барабанчик — символ пробудження; друга права — жест підбадьорення. Волосся розвіюється, передаючи божественну енергію. Скульптура поєднує релігійні, філософські, естетичні уявлення індусів. Цей образ став метафорою космічного руху. Скульптура Калідаса Статуетка танцюючого Шиви Рабіндранат Та