К основному контенту

 


Година спілкування "Я і моє здоров'я" 

Мета: поглиблення усвідомлення по­няття «здоров'я», його багатогранності, не­обхідності турботи про нього; формування відповідальної внутрішньої позиції щодо свого здоров'я на основі позитивних пер­спективних мотивів; розширення знань про негативний вплив шкідливих звичок; розви­ток самостійного, творчого мислення; вихо­вання поваги один до одного.

Матеріали: м'яч, ручки, папір, таблиця «Чому люди курять?», таблиця «Наслідки паління».

Учні сідають у коло 

Хід тренінгу

Вправа «Побажання»

Мета: підвищення настрою, розвиток розкутості учасників.

Психолог. Почнемо нашу роботу з ви­словлювання один одному побажання на цей день. Воно має бути коротким, бажано, одне-два слова. Ви кидаєте м'яч тому, кому хочете щось побажати, і водночас ви­словлюєте це побажання. Той, кому кинули м'яч, кидає його наступному гравцеві, висловлюючи своє поба­жання. Будемо уважно стежити за тим, щоб м'яч побував у кожного, спробуємо нікого не пропустити.

Усі ви висловлювали різні поба­жання, але при цьому обов'язково потрібно бути здоровим. Що ж озна­чає «бути здоровим», чому це так важливо, і цього завжди бажають?

Одержати вичерпну інформацію про це ми зможемо, виконавши на­ступну вправу.

Мозковий штурм «Здоров'я — це...»

Мета: активізація мислення, за­лучення дітей до спільної розумової діяльності, усвідомлення поняття «здоров'я», необхідність турботи про нього.

Психолог. Кажіть усе, з чим асоціюється слово «здоров'я», «здоровий спосіб життя», не критикуйте, розширюйте почуте.

Після мозкового штурму психолог дає визначення поняття «здоров'я».

Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.

Вправа «Попрацюємо в групах»

А тепер поділимося на чотири групи за допомогою фішок. Кожна група отримує своє запитання, відповідь на яке обмірко­вує протягом 3 хв і далі записує на аркуші паперу. Можете розповідати і про свій до­свід. Потім ви поділитеся своїми думками з нами.

Обговорення

Для чого нам потрібне здоров'я?

Що заважає людям бути здоровими?

Що шкодить здоров'ю?

Від кого або від чого залежить стан нашого здоров'я?

Психолог. Отже, ми побачили, що здо­ров'я є дуже важливим для людини, воно залежить від багатьох факторів. Але багато чого шкодить здоров'ю. Люди знають, що це шкідливо, але і далі псують своє здоров'я.

Давайте проведемо експеримент. Сідайте зручніше. Піднесіть, будь ласка, руки ті, хто знає, що куріння шкідливе для здоров'я.

Добре, а тепер — ті, хто вірить, що про шкоду куріння зараз знають і дорослі, і діти.

Піднесіть руки ті, у кого знайомі, сусіди, рідні курять. То що ж відбувається? Давайте разом зробимо висновок.

Вправа «Чому люди курять?»

Мета: з'ясувати причини поширення паління.

Давайте поділимося на 3 групи.

А зараз ви у своїх групах обговорите при­чини поширення паління. Що різноманіт­нішими, доступнішими будуть відповіді, то краще. Потім кожна група по черзі вислов­люватиме свою думку, і ми разом заповнимо ось цю схему (схема 1)

Чому люди курять?

Цікавість,

Приклад відомих людей

Щоб зняти стрес

Тиск товаришів

Реклама

Щоб відчути себе дорослим

Модно

Простіше познайомитись                                          

Гра «Піаніно»

Учні сидять по колу і кожен кладе свої руки на коліна двом сусідам. За командою ведучого потрібно, щоб кожне коліно загра­ло по черзі. Чия рука порушила порядок, той виходить із гри.

Вправа «Наслідки куріння»

Мета: з'ясувати основні наслідки згуб­ного впливу паління.

Психолог. Зараз кожна група обміркує наслідки впливу паління на людський ор­ганізм, а після обговорення запропонує свої думки щодо негативних наслідків куріння, і ми заповнимо ще одну схему (схема 2).

 

Наслідки куріння:

Рак порожнини рота

Рак легенів

Випадіння зубів

Неприємний запах

Пожовтіння нігтів, зубів

Виникнення морщин

Виразка шлунку

Хронічний бронхіт

Запалення очей

Захворювання судин

Підвищення тиску

Обговорення легенди

«Все у твоїх руках»

Психолог. А тепер послухайте легенду і подумайте: чого вона нас навчає?

«Колись у давньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день він приміряв одяг та теревенив зі слугами про свій розум, згадував давню зустріч з імператором. Так минали дні, роки... Аж ось пішла по всій країні чутка, що неподалік кордону з'явився мудрець, розумніший від усіх на світі. Дійшло це і до нашого мандарина. Дуже розлютив­ся він: «Хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?!». Але вигляду нікому не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам надумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метели­ка, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене у руках: живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе — я роздушу ме­телика, а якщо мертве — я випущу його...». І ось день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і нетерпляче чекав приходу ченця. Аж ось двері прочинилися, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він попрямував до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, криво посміха­ючись, мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я тримаю у руках: живе чи мерт­ве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!». Збентежений мандарин випустив метелика, і той по­летів, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями».

— Чи так само і у вашому житті все за­лежить від вас?

Вправа «Почуй мене»

Потрібно скласти девіз чи висловлюван­ня, пов'язане з курінням. Гра проводиться за принципом гри «Нісенітниця». Кожен учас­ник пише одне слово, яке в нього асоціюєть­ся з «курінням», складає його «гармошкою» й передає наступному учасникові у групі. Наприкінці «гармошка» розкривається, і з написаних слів складається висловлювання чи девіз. («Куріння — це отрута, втрачена юність, підірваний бюджет, шлях від здоров'я» тощо.)



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

  МАН.   Матеріал для учениці 9-А класу. Опрацювати текст опитувальника, провести діагностику, підсумувати результати дослідження. Опитувальник діагностики агресивних та ворожих реакцій людини Басса - Дарки  Інструкція. Уважно прочитайте кожне висловлювання. Якщо воно підходить вам, поставте поруч знак “+”, якщо не підходить, то “-”. 1. Часом я не здатен перебороти бажання заподіяти іншим шкоду. 2. Іноді пліткую про людей, яких не люблю. 3. Я легко дратуюсь, але швидко заспокоююсь. 4. Якщо мене ласкаво не попросять, я не виконаю прохання. 5. Я не завжди отримую те, що мені призначено. 6. Я знаю, що люди говорять про мене за моєю спиною. 7. Якщо я не схвалюю поведінку друзів, я даю їм це відчути. 8. Коли мені доводилося обдурювати кого-небудь, я відчував нестерпні докори сумління. 9. Мені здається, що я не здатен вдарити людину. 10. Я ніколи не дратуюся настільки, щоби розкидатися речами. 11. Я завжди поблажливий до чужих недоліків. 12. Якщо мен...

Підлітковий селфхарм або як давно вашу дитину дряпає кішка?

  Підлітковий вік - складний період життя. Це час підвищеної тривожності, дратівливості, зниженого настрою. Підлітку складно контролювати свої емоції, навіть якщо навколо нього сприятлива обстановка і люблячі близькі, тому що він проходить складний період розставання з дитячими мріями та фантазіями і стикається з реальністю дорослого життя, де йому належить зайняти своє місце в світі повному боротьби і конкуренції. Підліток - це вже не дитина, але і ще не дорослий. Йому пред'являється більше вимог, накладаються обов'язки, з ним уже ніхто не «сюсюкається». «Ти вже дорослий / доросла» - часто вимовляють батьки. Їм часто складно знайти спільну мову з підлітком. Це вже не той маленький, кумедний і ласкавий шматочок щастя. Підліток - складна, нестійка система функціонування. Важко всім: підлітку, батькам, братам і сестрам, бабусям, дідусям і вчителям. І шлях дорослішання підлітка належить пройти всім разом. Від того, яка атмосфера буде в родині, чи зможуть батьки збудувати довірчі ...

Урок курсу «Мистецтво» 10-А клас 22.05. ТЕМА: Індійський культурний регіон

Загальна характеристика регіону. Релігія. Громадсько-політичне життя.   Театр Одним із шести регіонів є   Індійський культурний регіон , що включає в себе країни Південно-Східної Азії: ·          Індію, ·          Бірму, ·          Цейлон, ·          Малайю, ·          Непал, ·          Бангладеш, ·          Шрі-Ланку, ·          Пакистан, ·          а також деякі культурно та лінгвістично споріднені регіони (Тибет, Бутан, Індонезія, Камбоджа, країни Центральної Азії). Деякі з цих країн були віднесені до регіону лише за географічним фактором (півострів Індостан та навколишні землі), але більшіст...