Година спілкування "Я і моє здоров'я"
Мета: поглиблення усвідомлення поняття «здоров'я», його багатогранності, необхідності
турботи про нього; формування відповідальної внутрішньої позиції щодо свого
здоров'я на основі позитивних перспективних мотивів; розширення знань про
негативний вплив шкідливих звичок; розвиток самостійного, творчого мислення;
виховання поваги один до одного.
Матеріали: м'яч, ручки, папір, таблиця «Чому люди курять?», таблиця «Наслідки
паління».
Учні сідають у коло
Хід тренінгу
Вправа «Побажання»
Мета: підвищення настрою, розвиток розкутості учасників.
Психолог. Почнемо нашу роботу з висловлювання один одному побажання на цей день.
Воно має бути коротким, бажано, одне-два слова. Ви кидаєте м'яч тому, кому
хочете щось побажати, і водночас висловлюєте це побажання. Той, кому кинули
м'яч, кидає його наступному гравцеві, висловлюючи своє побажання. Будемо
уважно стежити за тим, щоб м'яч побував у кожного, спробуємо нікого не
пропустити.
Усі ви висловлювали різні
побажання, але при цьому обов'язково потрібно бути здоровим. Що ж означає
«бути здоровим», чому це так важливо, і цього завжди бажають?
Одержати вичерпну інформацію про це ми зможемо, виконавши наступну вправу.
Мозковий штурм «Здоров'я —
це...»
Мета: активізація мислення, залучення дітей до спільної розумової діяльності,
усвідомлення поняття «здоров'я», необхідність турботи про нього.
Психолог. Кажіть усе, з чим асоціюється слово «здоров'я», «здоровий спосіб життя», не
критикуйте, розширюйте почуте.
Після мозкового штурму
психолог дає визначення поняття «здоров'я».
Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.
Вправа «Попрацюємо в групах»
А тепер поділимося на чотири
групи за допомогою фішок. Кожна група отримує своє запитання, відповідь на яке
обмірковує протягом 3 хв і далі записує на аркуші паперу. Можете розповідати і
про свій досвід. Потім ви поділитеся своїми думками з нами.
Обговорення
—Для чого нам потрібне здоров'я?
—Що заважає людям бути здоровими?
—Що шкодить здоров'ю?
Від кого або від чого
залежить стан нашого здоров'я?
Психолог. Отже, ми побачили, що здоров'я є дуже важливим для людини, воно залежить
від багатьох факторів. Але багато чого шкодить здоров'ю. Люди знають, що це шкідливо,
але і далі псують своє здоров'я.
Давайте проведемо
експеримент. Сідайте зручніше. Піднесіть, будь ласка, руки ті, хто знає, що
куріння шкідливе для здоров'я.
Добре, а тепер — ті, хто
вірить, що про шкоду куріння зараз знають і дорослі, і діти.
Піднесіть руки ті, у кого знайомі, сусіди, рідні курять. То що ж відбувається? Давайте разом зробимо висновок.
Вправа «Чому люди курять?»
Мета: з'ясувати причини поширення паління.
Давайте поділимося на 3
групи.
А зараз ви у своїх групах обговорите причини поширення паління. Що різноманітнішими, доступнішими будуть відповіді, то краще. Потім кожна група по черзі висловлюватиме свою думку, і ми разом заповнимо ось цю схему (схема 1)
Чому люди курять?
Приклад відомих людей
Щоб зняти стрес
Тиск товаришів
Реклама
Щоб відчути себе дорослим
Модно
Простіше познайомитись
Гра «Піаніно»
Учні сидять по колу і кожен кладе свої руки на коліна двом сусідам. За командою ведучого потрібно, щоб кожне коліно заграло по черзі. Чия рука порушила порядок, той виходить із гри.
Вправа «Наслідки куріння»
Мета: з'ясувати основні наслідки згубного впливу паління.
Психолог. Зараз кожна група обміркує наслідки впливу паління на людський організм, а
після обговорення запропонує свої думки щодо негативних наслідків куріння, і ми
заповнимо ще одну схему (схема 2).
Наслідки куріння:
Рак порожнини рота
Рак легенів
Випадіння зубів
Неприємний запах
Пожовтіння нігтів, зубів
Виникнення морщин
Виразка шлунку
Хронічний бронхіт
Запалення очей
Захворювання судин
Підвищення тиску
Обговорення легенди
«Все у твоїх руках»
Психолог. А тепер послухайте легенду і подумайте: чого вона нас навчає?
«Колись у давньому Китаї жив
дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день він приміряв одяг та
теревенив зі слугами про свій розум, згадував давню зустріч з імператором. Так
минали дні, роки... Аж ось пішла по всій країні чутка, що неподалік кордону
з'явився мудрець, розумніший від усіх на світі. Дійшло це і до нашого
мандарина. Дуже розлютився він: «Хто може називати якогось там ченця
найрозумнішою людиною у світі?!». Але вигляду нікому не подав, а запросив
мудреця до себе у палац. Сам надумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика,
сховаю його за спиною і запитаю, що в мене у руках: живе чи мертве. І якщо
чернець скаже, що живе — я роздушу метелика, а якщо мертве — я випущу
його...». І ось день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, усім
хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на
високому троні, тримав за спиною метелика і нетерпляче чекав приходу ченця. Аж
ось двері прочинилися, і до зали увійшов невисокий худорлявий чоловік. Він
попрямував до мандарина і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його
запитання. І тоді, криво посміхаючись, мандарин промовив: «Скажи-но мені, що я
тримаю у руках: живе чи мертве?». Мудрець трохи подумав, усміхнувся і
відповів: «Усе у твоїх руках!». Збентежений мандарин випустив метелика, і той
полетів, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями».
— Чи так само і у вашому житті все залежить від вас?
Вправа «Почуй мене»
Потрібно скласти девіз чи
висловлювання, пов'язане з курінням. Гра проводиться за принципом гри «Нісенітниця».
Кожен учасник пише одне слово, яке в нього асоціюється з «курінням», складає
його «гармошкою» й передає наступному учасникові у групі. Наприкінці «гармошка»
розкривається, і з написаних слів складається висловлювання чи девіз. («Куріння
— це отрута, втрачена юність, підірваний бюджет, шлях від здоров'я» тощо.)
Комментарии
Отправить комментарий